top of page
  • Forfatters billedeIsabella Collins

Rubin Måne

Året er 2058, det er fem år siden vi sidst oplevede Rubin Måne, men der er flere ting der var anderledes ved denne Rubin Måne, end for bare fem år siden. Ministeriet for Magi, har været ude og udtale sig, at selv de er bekymret.


Lad os lave en oversigt og så kan I derhjemme, selv vurdere om I også er bekymret:

  1. Der er blevet registreret dobbelt så mange varulvebid under dette års Rubin Måne, end for fem år siden i år 2053.

  2. Der er blevet registreret fem gange så mange drab af varulve dette år, end for fem år siden og syv gange så mange, som for ti år siden.

  3. Der var stadig ledige celler i de nybygget (år 2057) varulve bunker, på trods af at den i forvejen lave - nærmest kun symbolske - pris, var sat ned til kun 5 knut for en booking, hvor normalprisen er 10 knut pr. varulv.


Ministeren for Magi, Jasper Rider, har udtalt sig:

“Det er dybt bekymrende med de stigende tal. Flere varulve valgte ikke at låse sig forsvarligt inde under Rubin Måne i år. Det er simpelthen ikke i orden. De øvrige ministre og jeg selv, er i fuld sving med, at finde på løsninger til næste Rubin Måne. Jeg kan kun sige, at magikere og muggler som bæger smitten, har et ansvar som de tydeligvis ikke kan leve op til og det skal der findes en løsning på.”

Ja jeg ved ikke med jer, men for mig lyder det som om vores Minister arbejder hårdt på sagen, så det beroliger da lidt, men jeg må da indrømme, jeg ikke ser frem til næste Rubin Måne i år 2063.

25 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Mugglere bliver berøvet af magikere!

Det var mandag og forholdsvist godt vejr, da min kilde var ude og gå en tur. Luften var varm og sommerlig, og derfor var han netop på vej til den nærmeste park inde i selve London. Men på vejen så han

bottom of page